Pri príležitosti Medzinárodného dňa študentstva a Dňa boja za slobodu a demokraciu sa 18. novembra 2014 o 11.00 hod. stretlo vedenie Stavebnej fakulty (SvF) s jej najlepšími študentmi.
Slávnostné stretnutie bolo vhodnou príležitosťou na ocenenie elitných študentov bakalárskeho, inžinierskeho a doktorandského stupňa štúdia, ako aj najaktívnejších študentov zo Združenia študentov SvF a najúspešnejšieho športovca fakulty. Otvoril ho prodekan pre vzťahy s verejnosťou prof. Ing. Vladimír Benko, PhD., ktorý prítomných študentov symbolicky previedol historickými míľnikmi tohto ich sviatku medzinárodného významu. Dekan prof. Ing. Alojz Kopáčik, PhD. ocenil študentov mimoriadnymi štipendiami a vďaka sponzorom, vydavateľstvám JAGA a EUROSTAV, aj sponzorskými darmi v podobe odbornej literatúry, výtlačkov odborných časopisov, či ročného predplatného odborného časopisu. Ako každý rok vďaka sponzorovi IMOS – Systemair, s.r.o. bola udelená aj osobitná cena na počesť tragicky zosnulej študentky Ing. Júlie Mäsiarovej. Toto jednorazové prospechové štipendium najlepšiemu študentovi študijného programu Technické zariadenia budov odovzdala zástupkyňa vedúcej katedry doc. Ing. Jana Peráčková, PhD.
Dekan fakulty oceneným študentom zablahoželal a poďakoval im za vzornú reprezentáciu fakulty či už v podobe vynikajúcich študijných výsledkov alebo v aktivite vynaloženej na podporu a šírenie dobrého mena školy. Zároveň vyslovil prianie, aby komunita tých najlepších a najaktívnejších dokázala svojím príkladom a vedením diskusií primäť ostatných študentov k čo najhodnotnejšiemu tráveniu života na fakulte a získavaniu informácií, ktoré by dokázali vo svojej profesii čo najviac využiť. Zdôraznil potrebu stáleho dialógu medzi študentmi a pedagógmi.
V následnej diskusii dostali prítomní študenti príležitosť položiť vedeniu fakulty dosiaľ nezodpovedané otázky, vysloviť postrehy, alebo predostrieť inšpiratívne nápady tým najkompetentnejším. Odzneli kritické ohlasy na jedáleň, pripomienky k akreditácii študijných programov a súbežnosti vybraných predmetov, postrehy o voliteľnosti predmetov a otázky o možnostiach využitia praxe počas štúdia.