Akademický senát (AS) a vedenie Stavebnej fakulty (SvF) STU v Bratislave zorganizovalo stretnutie akademickej obce (AO), ktoré sa uskutočnilo 29. januára 2016 v Aule akademika Bellu. Podujatie moderoval člen predsedníctva AS prof. Ľudovít Fillo.
V úvodnej výročnej správe o činnosti akademického senátu a jeho predsedníctva za rok 2015 predsedníčka AS doc. Jarmila Húsenicová vyzdvihla korektný a ústretový vzťah medzi AS a vedením fakulty, ktorý sa odrazil aj v princípoch predkladaného materiálu. Z pohľadu predsedníctva a členov senátu AS SvF najvážnejšou témou bolo hodnotenie vedeckoodbornej a pedagogickej činnosti. Nemenej vážnymi oblasťami boli investičná činnosť a plánované rekonštrukcie fasády B a A blokov budovy SvF, ako i sociálna a finančná politika fakulty. V kľúčovom vystúpení podujatia dekan fakulty prof. Stanislav Unčík predniesol správu o činnosti fakulty za rok 2015. Z jeho slov zarezonovali najmä oblasti ako komplexná akreditácia, systém manažérstva kvality pedagogického procesu a vedeckovýskumnej činnosti na fakulte, v neposlednom rade i organizačná štruktúra fakulty. Výročnú správu o činnosti Združenia študentov Stavebnej fakulty (ZŠ SvF) STU za rok 2015 predniesol jej predseda Michal Karpel. Zameral sa v nej najmä na stále aktuálny vzťah študent - pedagóg, pripomenul priebežné hodnotenie pedagogického procesu študentmi a vyzdvihol rôznorodosť aktivít študentskej komunity organizovanej ZŠ SvF.
Rektor STU prof. Robert Redhammer vo svojom záverečnom prejave na stretnutí akademickej obce pripomenul, že v histórii STU je už roky udržiavaná nadväzujúca tradícia stretnutí vedenia so zamestnancami jednotlivých fakúlt, vyjadril poďakovanie za činnosť a neoceniteľnú prácu všetkých pedagógov v prospech rozvoja univerzity, za jej prezentáciu v širokej odbornej spoločnosti, za rozvoj jej hodnôt i talentov. Následná neformálna diskusia načrela do menej i viac problémových oblastí, akými sú napr. počty prijatých študentov na fakultu a demografický vývoj spoločnosti, podpora úrovne študentov, vplyv spoločenskej klímy na mladú intelektuálnu inteligenciu ako i na pedagógov vysokých škôl.